Ready for an outer space trip

Sunday, December 23, 2012




ENG: Today’s outfit is inspired by the Balenciaga Fall /Winter 2012 collection. I really like it, because of the oversized, square shaped coats, the sweaters with the Star Wars looking prints and big sleeves plus the loose fitted pants. And I am sure you noticed that I am an neon lover. So recreating this Balenciaga Look was easy. Everything need was already hanging in my closet.
Do you like it? And let me also know, if you like the coat I've sewn for pattern-making class.

DE: Das heutige Outfit ist inspiriert von der Balenciaga Herbst /Winter 2012 Kollection. Ich mochte sie besonders wegen der übergroßen und eckigen Jacke, der Pullover mit den Star Wars ähnlichen Motiven und großen Ärmeln und wegen der locker sitzenden Hosen. Sicherlich habt ihr auch schon bemerkt, dass ich Neon liebe und so war das nachstellen des Balenciaga Looks ziemlich einfach, den alle benötigten Teile befanden sich bereits in meinem Schrank.
Mögt ihr es? Und lasst mich wissen, wie euch mein Mantel gefällt, denn ich für den Schnittkurs genäht habe.


Photos: Pretty Mess

coat: My own design | shirt: H&M | pants: Vero Moda | Wedges: H&M  | rings: H&M