Grey Mohito

Wednesday, June 5, 2013




ENG: Living in Trenchcoat-City Hamburg and not owing a single one is almost a crime. I was searching a perfect one for me for a long time. The problem was to find a color I like. Black was too boring, navy to plain and beige too classic. Finally I found this one in Poland in a shop called Mohito. The light grey coat with shiny fabric and silver zipper details is exactly what I was looking for.
By the way, was this was my outfit for Sunday at FashionWeek Poland.

DE: Wenn man in einer Trenchcoat-Stadt wie Hamburg lebt, ist es schon fast ein Verbrechen, keinen zu besitzen. Ich habe mich lange nach einem passenden für mich umgesehen, aber das Problem war immer die Farbe. Schwarz ist mir zu langweilig, beige zu klassisch und Marineblau zu unscheinbar. In Polen habe ich dann bei Mohito diesen grauen Mantel mit leichtem Glanz und silbernen Zippern gefunden. Genau danach habe ich gesucht. Dies war übrigens mein sonntags Outfit für die Fashion Week Poland.


photos: Lynn



coat: Mohito | shirt: New Yorker | pants: Zara | cap: H&M & DIY | heels: vintage