Bachelor of Arts Collection

Sunday, March 30, 2014


ENG: Finally I can show you something, I wanted to share a while ago, because I a very proud of it: My final  Bachelor of Arts collection. I gave you already a little preview, as I wore a blouse from my collection to the Stylight Fashion Blogger Awards. Now you can see all 7 outfits. The original title for my BA collection is "The influence of upper class sports on fashion". Though you might not notice it on the first glance, there are inspirations coming from upper class sports. I mixed those with elements, that are typical for my own style: golden chains and zippers and floral patterns. I shooted with photographer Katharina Werle. Working with her was such a pleasure, because we had the same ideas in mind, when we talked about the project and that is why I am so happy with the results. No compromises. Thanks to her commitment the photos even were published online in HUF Magazine. I am so happy about that! Hope you like the collection and photos too. Let me know what your favourite piece/photo is :)


DE: Nun zeige ich euch endlich etwas auf das ich sehr stolz bin und schon länger mit euch teilen wollte: Meine Bachelor Abschlusskollektion. Eine kleine Vorschau habe ich euch bereits gegeben, denn eine Bluse aus meiner Kollektion, habe ich zu den Stylight Fashion Blogger Awards getragen. Hier seht ihr nur die gesamte Kollektion, die 7 Outfits umfasst. Der originale Titel für meine BA Kollektion lautet: "The influence of upper class sports on fashion". Obwohl man es nicht auf den ersten Blick sieht, habe ich mich von elitären Sportarten inspirieren lassen. Ich habe diese Einflüsse mit Elementen gemixt, die typisch für meinen eigenen Stil sind, wie z.B. goldene Ketten, Reißverschlüsse und geblümte Materialien. Das Shooting habe ich zusammen mit der Fotografin Katharina Werle umgesetzt. Die Zusammenarbeit lief wirklich ideal ab, denn unsere Vorstellungen, wie die Fotos am Ende aussehen sollten, waren in allen Punkten gleich. Ich glaube gerade, weil wir die selbe Ästhetik mit den Bildern verfolgt haben und keine Kompromisse eingehen mussten, bin ich so zufrieden mit dem Ergebnis. Dank dem Engagement der Fotografin sind die Fotos zudem auch noch online auf HUF Magazine veröffentlicht worden. Darüber freue ich mich natürlich umso mehr. Ich hoffe euch gefallen die Designs und die Bilder. Lasst mich wissen, welches euer Lieblingsteil/foto ist :)


Photographer: Katharina Werle 
Designs: Ania Kluk
Hair & MakeUpAnnabell Jankowski 
Model: Anna from Body&Soul
Jewelry and shoes: I am, Six, H&M, Zara, Deichmann