Summer cardigan

Wednesday, September 3, 2014


ENG: Summer tries to make a return, but somehow it can't get through. For such chillier days I like to wear cardis on top of my dresses. This look here is perfect for summer, but I am already preparing myself for the colder season, too. My beloved kimonos have to make space for long knitted cardigans and coats.
When a certain piece comes I my mind, I can search the www for hours, until I find a similar piece. Often I find pages, I would never have though of in the first place. This time my search for cardigans led me here. There are a few long knitted jackets which are on my wishlist now and I am sure, that with the right styling they will look gorgeous and modern.
Are you already looking out for fall pieces too? 

Instagram
DE: Der Sommer versucht zwar ganz zaghaft eine Wiederkehr, doch ganz so recht will es dann doch nicht klappen. Für solche Tage sind leichte Cardigans einfach der perfekte Überwurf. Bei diesem Look ist alles noch sehr sommerlich, doch ich halte bereits Ausschau nach schönen Teilen für den Herbst. Meine geliebten, flatterigen Sommer-Kimonos müssen Platz machen für lange Strickjacken und -Mäntel. 
Wenn mir ein bestimmtes Kleidungsstück in den Sinn kommt, dann stöbere ich so lange im Netz, bis ich endlich ein ähnliches Teil gefunden habe. Dabei lande ich häufig auf Seiten, an die ich nicht sofort gedacht hätte.Auf der Suche nach Strickjacken,bin ich diesesmal hier gelandet und liebäugel gleich mit mehreren wadenlangen Cardigans. Mit dem richtigen Styling sehen sie bestimmt richtig klasse aus.
Seid ihr auch schon auf der Suche nach Teilen für die kommende Saison?


Photos: Pretty Mess

cardigan: Sammydress* | dress: Bon Prix | heels: H&M | bodychain: Bijou Brigitte* | bag: SIX* | sunnies: Rayban | braclet & ring: SIX* |

Shop the look